search

Service og vedligeholdelse

Når du handler produkter fra Frederiksen Scientific,
investerer du i KVALITET & HØJ SERVICE

Vi vil gerne give dig den bedste oplevelse, når du handler på vores side, så du får lyst til at komme igen. Det kræver blandt andet, at udstyret svarer til dine forventninger og at det fungerer efter hensigten.

Skulle du alligevel, mod alt forventning, opleve at dette ikke er tilfældet eller trænger dit udstyr bare til eftersyn og en kærlig hånd, så står vi selvfølgelig klar til at yde en høj service.

Reparation af produkter

Når du investerer i et Frederiksen produkt, køber du kvalitet. Hvis uheldet er ude og det går i stykker, så hjælper vi dig med at reparere det. Skulle du have en vare, hvor reparationen ikke er det mest optimale valg, hjælper vi dig gerne med at finde en god pris på en ny vare.

Ved returnering af et defekt produkt skal nedenstående service-formular udfyldes og medsendes de defekte varer med accept af følgende:  

  1. Der faktureres per påbegyndt halve time for undersøgelse og reparation. Hvis vi ikke finder fejl på varen, eller hvis det efter gennemsyn ikke kan betale sig at reparere denne, vil der blive faktureret for en halv times arbejde (387,50 + moms / Februar 2020).
  2. Såfremt reparationen skønnes at overstige halvdelen af prisen på en tilsvarende ny vare eller blive dyrere end ca. kr. 1.000,-, kontakter vi dig med et prisoverslag på reparationen. Det er derfor vigtigt, at du anfører telefonnummer og emailadresse! 

Varerne pakkes forsvarligt og sendes til Frederiksen Scientific A/S, Viaduktvej 35, 6870 Ølgod.

OBS. SENDES PRODUKTERNE TIL OS UDEN OMDELING, TAGER VI 50,- KR FOR AT HENTE DEM PÅ POSTHUSET. PAKKER PÅ POSTHUSET AFHENTES KUN OM TORSDAGEN.

Hent service-formular

Service og reparation af mikroskoper og stereolupper

Frederiksen tilbyder service og reparation af alle tidligere og nuværende Gundlach/Frederiksen modeller af stereolupper og mikroskoper. Andre mærker kan efterses og repareres i det omfang, vi kan skaffe reservedele.

Arbejdet udføres på vores mikroskopværksted i Ølgod. Apparaterne kan med fordel afleveres (efter aftale) på denne adresse eller sendes forsvarligt pakket med pakkepost eller fragtmand.

SÅDAN GØR DU

Hent og udfyld Serviceformular 

Ved returnering af et defekt produkt skal ovenstående service-formular udfyldes og medsendes de defekte apparater med accept af følgende:

  1. Der faktureres per påbegyndt halve time for undersøgelse og reparation. Hvis vi ikke finder fejl på varen, eller hvis det efter gennemsyn ikke kan betale sig at reparere denne, vil der blive faktureret for en halv times arbejde (387,50 kr. ekskl. moms - marts 2019).
  2. Såfremt reparationen skønnes at overstige halvdelen af prisen på en tilsvarende ny vare eller blive dyrere end ca. kr. 1000 kr. ekskl. moms, kontakter vi dig med et prisoverslag på reparationen. Det er derfor vigtigt, at du anfører telefonnr. og emailadresse!

VIGTIGT 

Apparaterne sendes/afleveres forsvarligt indpakket til

Frederiksen Scientific A/S
Viaduktvej 35
6870 Ølgod

Service eftersyn af mikroskoper og stereolupper 

Som noget nyt, kan vi nu tilbyde at komme ud til jer og udføre mikroskopeftersyn

Et mikroskop og en stereolup er et vigtigt instrument, der kan holde i mange år, hvis man er omhyggelig med sin vedligeholdelse. 

For at vedligeholde sit mikroskop bedst mulig, anbefaler vi et årligt eftersyn. Et eftersyn består af en grundig gennemgang, hvor vi adskiller, renser og smører instrumentet.

Eftersynet indeholder:

  • Rengøring og check af objektiver og frontlinser
  • Kontrol og test af lyskilde
  • Rengøring og test af krydsbord
  • Indstilling af belysning (hvis muligt)
  • Rengøring og indstilling af kondensor
  • Rengøring og indstilling af okularer

Ovennævnte er et basiseftersyn. Hvis mikroskopet er defekt og kræver yderligere reparation eller udskiftning af defekte dele, kan det være nødvendig at sende det til vores mikroskopværksted ( separat ydelse).

Pris:  Minimum antal 6 enheder.
6 -10 stk:  895,- / stk.
> 10 stk: 845,-  / stk.

Prisen er i DKK ex. Moms,  inkl. kørsel.

Bestil serviceeftersyn

Genopfyldning af trykflasker

Bruger du trykflasker fra Strandmøllen – og har du brug for at få dem fyldt op? Så gør vi det gerne for dig. Strandmøllen trykflasker har altid et stempel med navnet "Strandmøllen", og der findes oftest også et klistermærke på med beskrivelse af indholdet.

Afhentning af trykflasker
Trykflasker til påfyldning skal afhentes af en fragtmand, da det vurderes til at være farligt gods, uanset om de er fyldte eller tømte. For at kunne afhente trykflasker, skal vi have information om 1) hvor mange flasker, det drejer sig om, 2) hvor store de er, 3) hvad de indeholder og 4) hvor på skolen, de skal afhentes. Du kan regne med, at dine flasker er fyldt og hos dig igen efter ca.14 dage.

CO2-Flasker
For at sikre, at vi håndterer flaskerne korrekt, er det vigtigt, at du er opmærksom på, at der findes to typer CO2-flasker - et med stigrør og et uden stigrør. CO2 flasker med stigrør har en markering i blå farve på flaskens skulder og det har CO2 flasker uden stigrør ikke.

Priseksempler på opfyldning og fragt af trykflaske
(pr. 1/3-2019, forbehold for prisændringer):

2 kg trykflaske opfyldning: 695,- kr
6 kg kulsyre opfyldning: ​495,- kr
Fragt og farlig-gods gebyr: 2 x 174,- kr
(afhentning + returnering af flaske)

Bestilling af genopfyldning

Har du styr på reglerne omkring opbevaring og anvendelse af kemikalier?

Der er mange regler knyttet til opbevaring og anvendelsen af kemikalier, som i bund og grund er til for at forebygge og/eller minimere ulykker for lærer og elever. Hos Frederiksen kender vi regler og god praksis omkring kemikalier, og vi har konsulenter som er specialiserede i naturfags-lokaleindretning. Vi kommer gerne ud til dig og laver en gennemgang, så du sikrer dig, at skolen lever op til de formelle krav fra myndighederne, og for at sikre, at undervisningen foregår sikkert og hensigtsmæssigt.

Til at imødegå de formelle krav om dokumentation kan vi desuden tilbyde vores program, Chemical Manager, som er udviklet med henblik på at gøre sikkerhedsdatablade, etikettering og arbejdspladsbrugsanvisninger lettere at håndtere og vedligeholde.

Bemærk: kravet om arbejdspladsbrugsanvisninger bortfalder 1. juli og erstattes af et krav om kemisk risikovurdering som del af den kemiske APV.

En kemigennemgang starter altid med en dialog mellem dig/jer og os. Det gør, at vi kan forberede et skræddersyet kursus til jer, så emnerne bliver netop det som du mener skolen har brug for råd og vejledning om.

Det kan f.eks. være emner som:

  • korrekt opbevaring af kemikalier
  • Hvilke kemikalier må stå på skolen
  • Hvilke kemikalier må eleverne anvende
  • Hvordan opfyldes kravene til dokumentation
  • Hvordan skal kemikalierne mærkes
  • Hvilke krav er der til indretning af faglokalet
  • Hvordan kommer vi i gang med Chemical Manager

Kontakt produktchef Kristian Peter Andreasen på mail for at høre mere, eller for at bestille kemigennemgang til din skole.

 

Centrifuger

Alle centrifuger til erhvervsmæssigt brug skal efterses mindst en gang årligt ifølge Arbejdstilsynet. Dette gælder således også på gymnasier og lignende. Frederiksen Scientific kan klare eftersynet og vi gør det som regel i sommerferieperioden. På den måde kan du få den eftersete centrifuge klar til undervisning i august måned.

Servicetjek til konkurrencedygtig pris
Du kan få service på laboratoriecentrifuger til en meget fordelagtig og konkurrencedygtig pris hos Frederiksen. Det er muligt, da centrifugerne bliver tilset samlet på én gang hos os i stedet for at gøre det løbende. Det er en specialuddannet tekniker, der udfører servicetjekket.

Servicepris pr. centrifuge: Kr. 1.595 ekskl. moms
Reservedele og evt. returfragt afregnes særskilt.
Tilmeldingsfrist 24. juni 2020.

Lad din centrifuge komme til os 
Centrifugen kan afleveres på vores værksted på adressen Viaduktvej 35, 6870 Ølgod. Det er også muligt at sende centrifugen til vores adresse, hvis den er godt emballeret og stikket er taget ud. NB: Husk at rengøre maskinen inden afsendelse.

Tilmelding til centrifugeservice

Mikropipetter

Firmaet Dandiag udfører service, reparation og kalibrering af alle pipettemærker inkl. Capp pipetter.

Du kan læse mere om denne service på deres hjemmeside.

Gå til dandiag.dk

Regenerering af ionbytter

Hvis du ønsker at få regenereret din SILEX ionbytterpatron, skal du blot sende den brugte patron til os. Så sørger vi for at sende en ny regenereret patron. Prisen er 525 kr. ex. moms og levering.

Send patronen til vores adresse:
Frederiksen Scientific A/S
Viaduktvej 35
6870 Ølgod

NB: Husk at angive en kontaktperson samt returadresse.

Etiketbestilling

Download etiketbestillingen herunder og udfyld etiketbestillingslisten med skolens navn, adresse og øvrig oplysninger. Angiv derefter på næste faneblad ("Bestillingsliste"), hvilke stoffer, du ønsker etiketter til.

Etiketbestilling (Excel ark)

Regnearket returneres her (som vedhæftet fil)

keyboard_arrow_up